Tuesday, January 19, 2010

Displeased

Ada certain kebiasaan dia yang sgt tak disukai.

Like pergi karaoke..ntah hape ntah yg berlaku di dalam tempat itu..ntah dengan siapa dia pergi..

Ntah siapa siapa ntah yang akan menyendeng-nyendeng kat dia.. kalau mati di dalam tempat itu..apa nak jawab kepada sesiapa yang bertanya nanti? "Tapi saya tak berdosa sebab niat saya cuma nak menyanyi karaoke saja"

Cuba analogikan dengan situasi ini. Ada orang membunuh di masjid "Saya tak sepatutnya berdosa sebab saya melakukan semua itu di masjid". Logikkah? Boleh diterima kah?

Lainla kalau aku ada..aku boleh terima lagi. Tapi semenjak jadi ibu kepada Airiel, rasa mcm tak sesuai nak menjejakkan kaki ke tempat tempat mcm ni. Erti kata lain, segan.

Needless to say, dia tak rasa segan mcm aku.

Aku maintain muka selamba, keras-keraskan hati ini. Aku tahan jari-jemari ini dari mendail no. dia. Aku tahan diri dari bagi sms berbaur emosi. Aku menangis airmata darah merayu supaya dia tak pergi pun tiada ertinya.

Aku iyekan saja..tetapi hati ini terbakar tuhan saja yang tahu.

Dia tak paham hati aku

Dia tak paham jiwa aku

Dia tak paham luka aku

Nak cakap pon tak guna. Itu diri dia. Dia suka perkara itu. Jadi aku haruslah terima seadanya.

So "I grit my teeth and I try"

Untuk melupakan semua rasa sakit itu, aku jadi 'workaholic'. Itu 'escapism' aku. Aku balik tgk Airiel, aku lagi sedih.

Jadi aku senyum saja.

Hidup mesti diteruskan.


6 comments:

  1. ouh..kadang-kadang, tak ada apa yang dapat dibuat melainkan bersabar.. i think, it's the essence of being a woman..

    ReplyDelete
  2. mak kak lina selalu pesan, nak jd isteri yg baik kena byk bersabar tp bukan senang nak buat. i always fail. tny abg wan! hehe! be tough and you will be ok, i know it.

    ReplyDelete
  3. Betul mak kak lina tu.. mak iza pon pesan..to survive a marriage long term. Kena sabar dan solat. Hopefully iza akan terus sabar dan sabar..hehe

    ReplyDelete
  4. nasib hidup dan pilihan lain untuk setiap insan.

    http://www.youtube.com/watch?v=E1Hr1siEY9Q

    listen to this song...(^o^)- nur kasih-yasin

    love this drama serious-really touching & yet the wifey so penuh kesabaran...

    ReplyDelete
  5. Yupp..nur kasih mmg drama penuh iktibar. I hope I can be as patient as her.

    ReplyDelete