Friday, February 12, 2010

How remarks can sting

So I am sick for the lack of sleep ... jaga Airiel malam malam

Tapi to prepare for the Kelantan trip..gagahkan diri juga beli barang keperluan Airiel. Siapa lagi nak beli kan?

Belikan carseat baru, because Airiel has outgrown his old one..dia kan sangat panjang orangnye.

Dahlah I was sneezing away every 2 minutes, my eyes were watery and red, and my voice sounded slightly male'ish'.

Mula-mula beli brg keperluan, diapers, susu and traveling essentials for Airiel. Pastu pegi toys r us pulak..so byk jugak brg kena carry. Bila dah bayar for the carseat kat Toys R Us to...manala larat nak angkat..benda tu gedabak besar so mintak org bring the carseat to the car.

Mamat ni masih muda..so really I don't blame him la kan. He was just trying to be friendly. Mula-mula dia tanya 'Utk anak akak ke ni kak?'. So I said yes la kan.

Lepas small talk pasal mende lain dia tanya pasal my flu and everything, dia tanya 'Ohh, suami akak tak teman beli ke? Selalunya nak beli benda berat ni mesti ada suami teman. Dahla akak ni sakit kan?" And he went on and on lah..

Like I said I don't blame him. I just smiled all the way to the car. But seriously, his remark stung. Sakit jiwa ok?

Made me really angry at Aries even...like ..yeah this kid has a point. Aku dahla sakit ni...Nape laki aku takleh teman aku beli menda camni kan..?

Ntahla..maybe I was sick so extra sensitive. Sudah tak sudah..pakai cermin mata hitam dok menangis dalam kereta feeling sorry for myself.

Ohh, and me kononnye nak bermanja dengan Aries nak tunggula dia balik sebab nak dia teman pergi klinik. Tapi ntah ada unforeseen circumstances dekat sana, pukul 4 lebih tadi dia baru bertolak.. and jem pulak tu.. there goes niat nak pergi klinik. And me being extra sensitive naik angin dengan Aries. Kesian suamiku itu.

Note to self:- Sudah-sudahla harapan menggunung tinggi for Aries to be there for you. He has to work. So face the fact that he won't be around. Face the fact that you need to do everything yourself. Face it. Accept it. Embrace it.

Despite that note. I still feel incredibly sad and depressed. Maybe its the flu and fever. Sigh.

No comments:

Post a Comment